Timglas

Om jag kunde skulle jag vrida tillbaka klockan. Inget skulle någonsin ha hänt och jag skulle må bra. Världen är så orättvis. Jag förstår inte varför allt dåligt händer bra människor. Det finns ju så otroligt många dåliga människor som lever ett jätte bra liv. Om jag kunde skulle jag vrida tillbaka klockan och göra en del saker annorlunda. Jag skulle sagt "jag älskar dig" varje dag, skulle inte bråka och starta diskussioner i onödan, skulle inte göra någonting som störde dig, Jag skulle vara perfekt. Men det finns ingen lycka, ingen i världen kan någonsin bli/vara perfekt. kraven är stora. En ny dag och nya möjligheter, jag ska leva dagen som det vore min sista. och din med. Man vet aldrig vad gud hittar på, vad som helst kan hända och även det mest osannolika kan hända den bästa och jag har lärt mig att man lever inte som man förtjänar, man mår inte som man förtjänar. visst kan en del saker vara självförvollat. Men Teorin stämmer inte. Ingen förtjänar det värsta. Ingen förtjänar det här...

Vad ska du göra med drömmen som sprack
Nu när röken och dimman har lagt sig
Och dagen gryr och ditt äventyr
Aldrig nånsin vill komma igång
Din skiva tycks ha fått sig ett hack
Du går på som om ingenting har hänt
På alla dessa år, ja jag vet hur du mår
Idag men tiden går
Och också du måste skynda ikapp oss andra
För jag tror vi ska komma behöva varandra
Om vi någonsin ska komma nån vart

Peter Karlsson









Kommentarer
Postat av: Torsteintilda

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2008-09-09 @ 08:29:08
URL: http://torsteintilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0